WhatsApp Button

HOME
ABOUT
CONTACT
PEOPLE
CLIENTS
NEWSLETTER
NEW ARTISTS
MENTORIA


ILLUSTRATION ARTISTS
Ale Botelho
Alex Almeida
Alexia
Allan Costa
Amaury Filho
Anderson Mahanski
Antonio Tavares
Azulita Studio
Bia Brazza
Bruno Medeiros
Caio Beltrão
Carlos Caminha
Cassio Raabe
Claudio Peixoto
Danilo Itty
Débora Floriano
Denise Ilustra
Eduardo Recife
Eve Queiróz
Fabiano Moura
Fabio Corazza
Faoza
Fernanda Adelino
Fernanda Campos
Fernando Farias
Giuliano Bulara
Gabriela Carvalho
Gui Zamarioli
Hector Gomez
Ilustrasoul Studio
Iri Santiago
João Belo
Joinles
Júlia Albertin
Kiko Welbber
Larissa Sugahara
Lecunha
Leo Gibran
Léo Vargas
Ligia Camolesi
Lorena Giostri
Luisa Fantinel
Luiz Lentini
Magenta King
Mari Duarte

Mari Vilas
Mariana Milani
Mariana Yatsuda Ikuta
Massai
Matheus Goli
Matheus Rocha
Mel Lagoa
Michel Ramalho
Murilo Moretti
Nei Ramos
Nery Shimada
Nicole Bustamante
Oliven Studio
Pat Lobo
Pati Perez
Paula Hemm
Paula Plim
Rafael Bianchini
Rafael Gandine
Raphael Mortari
Renan Santos
Renato Cunha
Ricardo Gualberto
Rubens LP
Sandro França
Studio Mamuth
Thiago Krening
Vieiracomlima
Viti Grosman
Vivian Mota

ANIMATION ARTISTS
Kit CGI
Oito Olhos

WORKS
Ache 
Ache 2
AFSP
Amanco
Ambev
Amstel
Arredondar
AstraZeneca
AstraZeneca 2
AstraZeneca 3
Azul Linhas Aéreas
Banco do Brasil
Beneficência Portuguêsa
BMW
BNDES
Bradesco
Bradesco 2
Bravecto
Bravecto 2
Bridgestone
Café Angelin
Caixa Econômica Federal
Caixa Econômica Federal 2
CCR
Ciena
Ciena 2
Claro
CNA
Colorfy
Cup Noodles
Descomplica
Diageo
Dove Men+Care
Editora Anglo
Editora Anglo 2
Editora do Brasil
Editora do Brasil 2
Editora Moderna
Editora Saraiva
Editora Saraiva 2
Editora Saraiva 3
Editora Scipione
Embratur
Enel
Enel 2
Even
ESPN
FIAT
FIAT 2
FIAT 3
Folha de São Paulo
Ford
FRAPA
Google
Google 2
Greenpeace
Honda
Habib’s
Habib’s 2
Iguatemi
Iguatemi Poa
Itaú
Itaú 2
Jeep
Jeep 2
Jeep 3
Localize NY
L’Occitane
Lojas Americanas
Lysol
Mercado Pago
Microsoft
Monange
Movistar
MTV
Natasha Miller
Nexxus
Nescau
Nestlé
Nestlé 2
Nestlé 3
Neston
Netflix
Nissan
O Boticário
Panasonic
Panasonic 2
Panini
Paquetá
Passport
Petz
Piloto
Pixel Show
Qualy
R. Tavares
Ragazzo
RBS
Red Balloon
RedBull
Revista Dasa
Revista WBeer
Revista Wine
Sanremo
Santander
Secom
Spotify
Shopping Galleria
Sistema Poliedro
Sistema Poliedro 2
SulAmérica
Tang
The Body Shop
Toddynho
Totvs
Trânsito Amigo
Uber Eats
Ultra
Vai Que Cola
Vale
Vivo
Vein
Volkswagen
Volkswagen 2
Warner Bros.
Ypióca

Client: Bridgestone
Agency: VML
Project: The Legend's Path
Artist: Renato Cunha
Delivery: 2D Illustrations
Our Role: Art curation and production.

Description:
"The Legend's Path" is a comic book series developed in partnership with Bridgestone and led by agency VML, celebrating the resilience and triumph of Olympic athlete Italo Ferreira. The campaign features 2D illustrations by Renato Cunha that depict Italo's journey from his humble beginnings to becoming the first Olympic champion in world surfing. By blending pop culture references with the surfing world, the series effectively engages a young audience and raises awareness about perseverance and environmental stewardship.

The editions of the series were simultaneously launched on Italo Ferreira's and Bridgestone's Instagram accounts, featuring stories like “Amém” and “A prancha que não era prancha”. Additionally, the campaign included a videocase, a dedicated website, and a 3-day online game that engaged the gaming community in Italo's narrative. This creative approach reinforced Bridgestone's commitment to high performance and adaptability, inspiring children and young people to pursue their dreams in surfing and life.

Interested in developing a project with us?
Get in touch by email and tell us more about your idea.

gera@gera.art.br
+55 11 96576 4954

>

Cliente: Bridgestone
Agência: VML
Projeto: Os Caminhos da Lenda
Artista: Renato Cunha
Entrega: Ilustrações 2D
Nossa Atuação: Curadoria e produção artística.

Descrição:
"Os Caminhos da Lenda" é uma série de HQs desenvolvida em parceria com a Bridgestone e liderada pela agência VML, que homenageia a trajetória de resiliência e superação do atleta olímpico Italo Ferreira. A campanha apresenta ilustrações 2D assinadas por Renato Cunha que retratam a jornada de Italo desde suas origens humildes até se tornar o primeiro campeão olímpico do surfe mundial. Ao combinar referências da cultura pop com o universo do surf, a série engaja de forma eficaz um público jovem e aumenta a conscientização sobre perseverança e responsabilidade ambiental.

As edições da série foram lançadas simultaneamente nos Instagram de Italo Ferreira e da Bridgestone, incluindo histórias como “Amém” e “A prancha que não era prancha”. Além disso, a campanha contou com um videocase, um site dedicado e um jogo online de 3 dias que engajou a comunidade gamer na narrativa de Italo. Essa abordagem criativa reforçou o compromisso da Bridgestone com alta performance e adaptabilidade, inspirando crianças e jovens a perseguirem seus sonhos no surfe e na vida.